18/03/2012 Andainya Rasulullah masih ada...Ingin sekali aku...


Ingin sekali aku berjalan di sampingnya...
Abu Hurairah R.A. meriwayatkan : "Saya tidak pernah melihat apa pun yang lebih indah dari Rasulullah s.a.w.,seolah-olah matahari beredar di wajah Baginda.Saya juga tidak pernah melihat seseorang yang jalannya lebih cepat daripada Rasulullah s.a.w.,seolah-olah bumi dilipat untuk Baginda.Sungguh,kami harus memaksa diri (untuk berjalan seperti itu) dan Baginda tidak peduli (terhadap rasa lelah kami)."
(Riwayat Tirmizi,Ahmad,Abu Syaikh dan Ibnu Sa'd)

Ali bin Abi Talib meriwayatkan : "Di sini aku mengambbarkan karakteristik fizikal Rasulullah s.a.w..:Rasulullah s.a.w. berjalan dengan mengangkat kaki,seakan-akan beliau sedang menuruni tananh yang landai."
(Riwayat Tirmizi,Ibnu Sa'd dan Baihaqi)



Indah kata dari:
Digg it StumbleUpon del.icio.us

0 comments:

 
Copyright 2010 Gedung Pencinta Ilmu
Carbon 12 Blogger template by Blogger Bits. Supported by Bloggermint